Ofta förekommande frågor

Här har vi samlat ihop de flesta av våra vanligaste frågor och svar. Om du inte finner svaret på din fråga så tveka inte att kontakta oss så skall vi svara dig.

Kostar det något att vara kund hos er?

Det kostar inget att vara kund hos oss. Vi tar inte ut några årliga avgifter från våra kunder om vi inte utför något uppdrag.

Hur tar ni betalat för era tjänster?

Du betalar först när vi har utfört det uppdrag du önskar få hjälp med.
Vi tar betalat på tre sätt.  Antingen genom premiebaserad ersättning, via arvoderad ersättning eller kombinerat.

Varför ser prissättningen ut som den gör?

Vi som rådgivare har som främsta uppgift att värna om Kunden och sätta kundens intresse före andra intressen. Detta kan medföra en intressekonflikt pga ersättning & avgifter. Ersättningen är därför satt på ett sådant sätt att ersättningen till Rådgivaren inte utgör en intressekonflikt mellan Förmedlingsbolaget & Kund

Vad är skillnade på Premiebaserad ersättning och arvoderad ersättning?

Premiebaserad ersättning är den ersättning som Förmedlarbolaget erhåller från det bolag man väljer att använda sig av. Arvoderad ersättning betalas av Kund via faktura.

Kan jag byta mellan servicenivåer

Ja du väljer själv utifrån dina egna mål, vilken servicenivå som du anser passa dig bäst.

Binder jag mig?

Nej. Du är kund hos oss så länge du vill och kan när som helst säga upp vårt engagemang.

Vart ser jag mina förehavande?

Du kan logga in på din kundportal via Bonnaya där all information är samlad. Eller så kan du logga in direkt på någon av våra investeringsplattformar. Klicka på "Logga in" i menyn för att komma till respektive inloggning

Gör ni hembesök?

I undantagsfall kan vi göra hembesök om det inte går att mötas på annat sätt.
Vid hembesök måste vi ta ut en körersättning då vi även måste inkludera tiden till och från våra kunder.

Vad skiljer er från banken?

Vi på FC Finans & Försäkring har valt att samarbeta med de bolag som vi vet kommer gynna våra kunder. Genom att ha fler valbara bolag skapar detta en större möjlighet för kunden att nå den produkt som faktiskt passar just kunden. Banken kommer inte att välja andra bolag om dom har bättre villkor än vad bankens egna produkter har. Det gör vi.